Årskrönika

Jag gör som andra gjort. Årskrönika.


1. Gjorde du något i 2009 som du aldrig gjort förut?

Massa grejer iochmed födseln av Ville 2008. Men nåt konkret sådär utanför det.. hm.. nej?
JO! Skrev högskoleprovet.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inget löfte, förutom de vanliga "nuskajagtränaochblihälsosamosmal". ;)
Och nej, det höll inte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i 2009?
Jajemen. Lilian och Erika.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Och tack för det.

5. Vilka länder besökte du?
Blev en tripp till London, så England alltså.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mer pengar? Hehe. Vill man väl alltid ha.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
12 juli, då vi firade Villes 1-årsdag med stort kalas. =) Fast han fyller år 8 juli.

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag tog mig i kragen och kom på vad jag vill göra med mitt liv. Plugga till lärare.
Nu är jag påväg. Måste bara dona lite med komvux först.

9. Största misstaget?
Kan inte komma på något medvetet misstag... Svininfluensa-vaccinet? Vem vet. ;)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nån seg förkylning har det varit, men i övrigt har jag hållt mig hel o frisk.

11. Bästa köpet?
Hmm.. Det får väl bli böckerna jag köpte begagnade nu till jag ska plugga. Fick riktigt bra priser. =)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Det får nog bli ... mat. Tycker jag handlar mat jämt. Mat, schampo etc etc. Har inte köpt nåt stort sådär.
Ja Nintendo Wii då.. ;)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ville förstås. Han gör mig alltid glad. =) Men nåt annat konkret.. hmm.. Nintendo Wii? Haha. Ytligt? ;)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Michael Jacksons

15. Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med tidigare år?
Gladare. Mycket gladare. Pga min fina familj.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit skräp som hämtmat/chips/godis etc.

18. Hur tillbringar du julen?
Kalle-fika hos svärföräldrarna med deras släkt. Kl.16 åker vi alltid till mamma o pappa för att äta julbord och spendera resten av julafton där. Juldagen är det julbord m.m hos svärföräldrarna.

19. Blev du kär 2009?
Nej inte på nytt. Och tur är väl det. =) Älskar Kristian och Ville.

20. Favoritprogram på TV?
Jag har inte varit tv-tokig i år precis.. Men Ullared och Färjan har jag ju kollat på.
Resten har jag sett via datorn.

21. Bästa boken du läste 2009?
Håller på med Isfolket-serien som jag började prenumerera på 2009. Är på bok 18 av 47.

22. Största musikaliska upptäckten?
Har varit jättedåligt med musik i år... Inga nya upptäckter.

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Presentkort presentkort presentkort... Love it. =)


24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej..

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firades här hemma av familj osv.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått besked om att jag kommit in på högskolan... men vi satsar på nästa år då.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Tunika och leggings

28. Vad fick dig att må bra?
Min fantastiska familj. Kärlekkärlekkärlek.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag är väl skittråkig, men jag tänker aldrig så om kändisar.

30.Vem saknar du?
Nu är det nog lugnt på den fronten... återfunnit både Lilian.K och Sandra.
Milla förstås.. Vi hade roligt när det begav sig. =) (Och pratar vi om människor som inte finns så är det alltid farmor jag saknar. Alltid alltid.)

31. De bästa nya människorna du träffade?
Hmm... Jaa... Mammagruppen startade ju 2008, så dem kan jag ju inte skriva.
Har nog inte stiftat några direkt nya bekantskaper 2009?


Nyårsafton.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var väl ett ganska bra år för dig tycker jag

2010-01-02 @ 08:49:21
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Jag

Bästa året nånsin var förra året, pga Villes födsel. Det här året ligger på samma plan. Mammaledig hela 2009, det har varit perfekt!

2010-01-02 @ 12:17:42
Postat av: Mamma

Ja det året var bäst för mig också, livet blev så mycket bättre när Ville kom

2010-01-02 @ 14:37:05
URL: http://margoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0