Fullt ös hela dan

Rolig dag idag. Hade Viran här från 10-taget, så Ville har ju fått leka hela dagen också. Mycket bra.
Vi var på Nowalies 2-års kalas också. Där härjades det en hel del för småttingarna. Haha. De är lite galna, men det är så underbart att se hur de alla tar för sig och leker. Jamie är en riktig pussgurka så han attackerade Elvira några ggr. Hon blev ledsen nångång, eller mest arg kanske, men det gick över snabbt som attan. I övrigt gick det huuur bra som helst. Ville o Vira sover samma tid också så det kunde inte vara mer perfekt. Vira är väldigt framåt, men ändå märkte jag av där på kalaset att hon gärna var nära mig. Typ den enda hon kände igen liksom. Hon höll sig hela tiden inom räckhåll i stort sett och var hon längre bort så tog det inte många min innan hon checkade läget om var jag befann mig. Lilla skruttan. Inte lätt när inte mamma eller pappa är med. =)

Vi ska ha henne igen nån dag den här veckan och det ska verkligen bara bli roligt. Så jäkla kul när hon o Ville aktiverar varandra i "lekar". Ville har dock lite svårt att förstå att hon är mindre och inte kan gå. Han tar hennes hand och ska gå iväg med henne. När vi sa att vi skulle leka nåt och sa åt honom att hämta Vira, så gick han till henne och tog henne i handen o skulle traska till oss. Det funkade ju förstås inte och man såg hur besviken han blev. En gång försökte han t o m lyfta henne. Funkade inte det heller. ;)

Imorgon börjar vårt hårda liv igen. Slut med onyttigheter på ett tag. Och det måste verkligen bli bara NÅN gång det äts. Inte varje dag som det varit nu en tid tillbaka. Usch. Tänk vad jag gör med min kropp? Jag vill inte se ut såhär och jag mår heller inte bra av det, varför stoppar jag då i mig skiten? Jag fattar liksom inte hur jag ser ut förrän jag ser nåt hemskt foto. Och det gjorde jag idag, från igår. Blä.

Sen har Lilian och jag slutat med våra kvällsrök också. Nu återgår det till att feströka. Helt plötsligt rökte jag VARJE kväll. Det var INTE meningen från början, då jag började att ibland nångång då och då på kvällen ta typ EN cigg, bara för att lyxa till det. Oftast när jag hade ammat sista amningen inför natten, så det skulle gå ca 8-9 timmar till nästa amning, så nikotinet skulle hinna försvinna. Rökte _aldrig_ på sånt sätt att Ville skulle ha kunnat få i sig det varken genom att andas in det eller genom amning. Det där kollade jag upp noga. Annars hade jag aldrig tagit den där lyx-ciggen.
OCH ett träningskort ska införskaffas inom den närmaste tiden. På Ask. Sådär... 2010, here I come.
Nu blev det lite moraltant märkte jag.. Det med rökningen. Men men.

Fyfan va trött jag är nu. Blev sådär panik-trött. Tur att det är min sovmorgon imorrn.

Vi har setat här o spelat Mario på Wii sedan Ville somnade. Det är ju sååå roligt. Vill ha det där Mario Galaxy också. Och Mario-kart! Spelade det igår hos Jimmy o Erika. Det var skitkul!! Älskar Mario. =)

Har ju en massa fina och roliga kort från idag, men jag orkar verkligen inte. Javisstfan, nu kom jag på att jag skulle skicka kort till Lilian.K också. Från både nyår och från en dag de var här o hälsade på. Jag är så trött, får fixa det imorrn. Skulle ha fixat det redan igår lovade jag.. Men.. imorrn.

Nyårslöfte: Bli smal. (ja, jag ger det som löfte. säger jag förhoppning så är det inte skrivet i sten. nu är det det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0