Vecka 1

Första veckan med pluggandet snart avklarad. Kommer sitta lite i helgen också, men inte avsevärt mycket.
Det känns bra. Det känns som att jag har en bra plan och att jag har kommit in i det.
Håller jag mig till att se det som ett "jobb", att sätta mig ned och plugga ca 7-8 timmar om dagen, då kommer det här gå vägen.
Det enda jag är lite orolig för är uppsatsen i samhällskunskap. Jag är inte speciellt bra på uppsatser. Har aldrig varit. Men, jag läser ju för att lära mig, så nu får jag väl bli bra på det helt enkelt. =)
Känns dock som att ämnen jag kommer på kan bli för stora... för mycket att undersöka. Det är inte högskolan, jag är dum om jag gör mer än nödvändigt. Men det ordnar sig, det gör det alltid.

Mina älskade killar sover. Hör dem hela dagarna skratta och leka därnere och häruppe i hans rum. Avis? Jajemen. Samtidigt är det skönt att få göra något eget igen. För en stund iaf. =)

Vi hälsade på på förskolan i onsdags. Det gick över förväntan bra. Han började leka direkt och stack till andra rum där vi inte var. Känns mycket skönt inför inskolningen. Min älskade lilla skrutt, när blev du så självständig? Jag hänger inte med fastän jag varit med varje dag...
Jätteroligt att vi träffade på alla han/vi känner där också. Elias, Elliot, Kevin, Melker och Jamie. Det här blir bra, det blir riktigt bra. =)

Idag är det meningen att Ville ska klippas. Anna har tagit på sig ansvaret att försöka iaf. Vi får hoppas han sitter still. Det ska mutas med majskrokar och fruktpuré!

Blir lite dåligt med bilder på ett tag. Nu används den stationära fula burken häruppe i datarummet eftersom laptopen snart ska lämnas tillbaka. Den här skiten är så gammal så det går inte att sätta in sd-minnet i burken, nej, vi måste ha en sladd hit. Och var fan är den då? Mm, precis.

Ville säger "dörr" nu. Bra där. ;) Och igår tror vi att han sa "faffa". Vi var hos hans farmor o farfar och vi frågade vem som kommer nu, kommer farfar nu.. då sa han "faffa" vid 2 tillfällen. Tror det kommer babblas på med mer riktiga ord iochmed att dagis startar. Nu babblas det kan jag lova, men rena ord är det oftast inte. ;)

Kommentarer
Postat av: pethra

Heja dig, du är så duktig! :) I believe in you.

2010-01-15 @ 20:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0