Liten uppdate

Dålig man är på att uppdatera.

Nu har det varit midsommar och jag är inne på första semesterveckan. Midsommar var great! Iaf själva midsommarafton. Barnfest från kl.14 till ca kl.18 med dans kring stången, en jäkla massa hoppande på studsmattan, bad, fiskdamm och allmänt stohej. Riktigt nice och det var så roligt att se alla barn ha kul!

Sen blev det grillning och då avlägsnade sig en del och en del stannade kvar. Resten av kvällen (när Ville hade somnat) satt jag o sög på ett glas rött innan jag stupade i säng vid halv tolv. Lyckad dag, oh yes. Absolut göra om nästa år, oh yes.

Midsommardagen avnjöts det smörgåsbord med familjen + mormor + familjen Holmstedt/Levin innan vi for hemåt, helt slut efter en skitbra helg.

Villes 2-års dag närmar sig med stormsteg. Min lilla stora fina kille... 2 år.. De bästa 2 åren i mitt liv.
Var idag och köpte lite presenter. Det blir lite blandad kompott, allt från Mimmi Pigg (mjukisdjur) till cykelkorg till hans 3-hjuling, till badkritor. Och så lite annat också. Den stora grejen blir bäst och den får han nog bra mycket nytta av, parkbänk typ. Såndär modell mindre bänk med bord i mitten och bänkar på sidorna. Vi tänkte först köpa småmöbler till att ha inne, men det blir senare... Och så vet jag ju förstås en grej han kommer älska. Vi får se hur han reagerar när han fyller.. hehe

Idag ska vi iväg och vaccinera Ville. Dags för hepatit A-sprutan inför Turkiet-resan. Och på måndag fixa pass. Det säger bara svosch så ska vi åka. Ville fick en såndär liten portabel dvd av sin mormor att ha på resan. Mycket bra. Han lär ju t.ex. vakna tidigare än vad alla andra vill gå upp, då kan den komma väl till hands. =)

Bokade klipptid till Ville till på måndag. Sen läste jag på prislistan att det kostar 300 (!) kr för barnklippning. Eeeh.. nej.. så jag har mailat o frågat om det verkligen stämmer, för isåfall ska det avbokas. Han kanske inte ens sitter still liksom.. 300 spänn.. inte en chans..

Vad har vi gjort mer då... Vi har varit på Sagostigen, jag, Ville och hans mormor. Sen har vi mest varit ute hos mamma o pappa o badat med Lilian o Vira. När vädret vill sig bra. Igår var vi o lekte hos Lilian o Rebecca också.

Just nu ligger hon nog på operationsbordet och genomgår ett kejsarsnitt. Hoppas allt går bra! Känns förbannat bra att iaf "vara med" om den här födseln.. eftersom vi inte umgicks när Rebecca föddes menar jag...
Så vi får se vad det är för en liten plutta som tittar ut. =)

IMORRN, ska jag och Lilian till Gröna Luuuund! Inte varit där på 2 somrar. Förrförra pga graviditet och förra för att det hela tiden blev knas när vi väl bestämt en dag att åka dit.. regn/sjukdom osv. Men nu jäklar!! =D


Kommentarer
Postat av: Helena (farmor)

Jag betalar gärna Villes klippning om jag får.

2010-07-02 @ 10:48:39
Postat av: Jag

Tack Helena, men jag avbokade tiden för Carola kunde klippa Ville. =)

2010-07-05 @ 08:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0