Mer och mer ord

Tjohoo. Får bra betyg nu på mina uppgifter. Me like. Dock en rätt konstig respons på en av dem, men betyget var ju ändå bra så jag får väl försöka strunta i det. Jag tror helt enkelt att han missuppfattade min mening med vissa ordval.

Jag är trött trött trött. Borde man inte vara utvilad efter en sån lugn helg som jag haft? Eller så är det tankarna om helgen som kommer som tröttar ut mig... Prov efter prov efter prov...

Älskade Ville fortsätter att sova bra. Det gillar vi. Alla perioder av bra sovbeteende är uppskattat.

Märkte igår att det kanske är dags att vända på vagnen snart. Han satt hela tiden och försökte titta framåt. =) Men, när jag så vände på den idag så att han alltså skulle åka framåt istället, då visade han missnöje, så jag vände tillbaka. Vi väntar nog till det är dags för den andra vagnen, när snön smält bort. Vår fina fina lila/svarta Brio-vagn. Den har stått tålmodigt och väntat i flera månader nu.

Han pratar så mycket nu, mer och mer förståeligt. "datta" är data. "bompa" är bolibomba-draken. Han säger "mer" om han vill ha mer av nåt han fått. Han är jätteduktig på att veta vilka saker som tillhör vem, kläder, kuddar, skor osv. När han vill titta på babblarna (www.babblarna.se) så säger han nåt av deras namn: "babba" "bibbi" "diddi" osv.
Det är så häftigt att man förstår honom så mycket nu. Att han kan visa vad det är han vill ha eller vad han vill göra.
"mommo" och "foffa/moffa" pratas det mycket om också. Han fick såna där halk-sockor/tofflor av sin mormor och det vet han, för de visar han upp och säger "mommo". =) Jag önskar jag kunde skriva upp exakt alla ord han kan, för det vore roligt att ha, men jag kommer såklart aldrig på allt när man väl vill skriva upp det...

Nu är det bara 1½ vecka kvar till festen. Detaljplaneringen är på G strax för nu vet vi i stort vilka som kommer eller inte. Är ju _alltid_ några som inte lyckas svara i tid, men men, bara flertalet svarat så. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0