Svettigt

Idag är det Förskolans dag tydligen, så idag fick jag förfrågan om Ville får äta glass (sa till när vi skolade in att de måste fråga, eftersom vi inte har börjat ge honom nåt sånt). Anyway, han har ju som sagt fortf. inte ätit nåt sånt och vi vill ju ge själva första gången, så han får frukt idag. Hoppas det är päron, för det tjatade han om som fan här hemma idag, men de var slut. =)

Idag ska jag försöka bli halvklar med ena uppsatsen.. jag måste få tid till att plugga till själva proven också... hur det nu ska finnas tid till det. Kanske om jag slutar blogga o börjar plugga? ;) Dessutom ska man ju hinna med andra grejer också, som hemmet, handla osv osv.. brukar vilja ha sånt fixat innan Ville slutar för dagen, så man kan hinna umgås med honom o Kristian de få timmarna innan Ville ska sova.

Idag måste jag cykla till biblioteket igen. Känner att jag kommer bli genomsvett, det är så himla kvavt ute idag.

Ja.. varmt äre.. o Ville kom med både överdragsbyxorna och jackan på sig idag.. haha.. ingen annan unge hade sånt på sig kan jag säga. ;) Ena lärarn sa att han hade varit dyngsvett igår om benen pga överdragsbyxorna. Visst, de ska andas, men det är ju inte som tunna linnebyxor precis. Hehe. Så hon sa att det är bättre om vi hänger ett par jeans där som han kan använda när det är torrt ute, så används överdragen till när det är blött. Logiskt. ;) Så det blev att gå in o smörja armar o nacke så han kunde ha bara t-shirt på sig ute. Plutten.. svettig o dann bara för jag tar på honom för mycket.

Plugga vare ja!


Åker traktor. ;)


Däri ligger Ville o gapskrattar.. hehe




I sin fina brandhjälm.


Leker i sin fina jordgubbsmössa. =)


Pappas skor funkar finfint!


Leker på sacco-säcken Ville fick av sin mormor. =)


Målar med farmor. =)


Åker på filten runtruntrunt...


På sin käre traktor.


Min lilla skitgris. =)

 
Har ju förstås varit o hälsat på lilla Max också! Ville tyckte det var väldigt intressant med en bebis, skulle hålla hela tiden. Plutt. =)


Ville tvingade mormor att ta på sig Lucas solglasögon. Checka in morfars blick i bakgrunden. Haha

Kommentarer
Postat av: Jag

Rättning: Mammas skor. Inte pappas. =)

2010-05-20 @ 10:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0