Utvecklingssamtal

Nu har jag lämnat in schemat för sommaren... återstår att se hur mycket av det som går igenom. Som tur är är deras schema för maj klart för längesen, så det betyder alltså att jag inte jobbar 31 maj då förskolan är stängd. Bra där.

Jag är faktiskt trött... Jag har ätit mig till någon slags sockerkoma... ska inte socker göra en pigg? Jag blir bara trött av skiten.

Imorrn ska vi ut o äta för att fira Gittan som idaaaag fyller 30 år. Alltså kärringdags för henne! ;)
Det ska bli trevligt. Enda som är tråkigt är att det är så himla sent vi ska ses... Bäst man dricker nåt innan, för annars lär man ju somna. Hehe

Funderar starkt på att joina lilla skrutt i hans nya fina säng. Hm, eller plocka över honom till vår.

Vi var på utvecklingssamtal igår. Allt var frid och fröjd. Hans språkutveckling går i en rasande fart tyckte dem och det tycker förstås vi med. Så himla härligt att höra nya ord typ varje dag. Dagens nya ord: dansa.
När vi satt och tittade på Händige Manny så började de dansa i serien och han sa "dansa!" och började röra sig, så jag frågade om han ville dansa och "jaaa" sa han, så vi tog varandras händer och ställde oss på golvet och dansade i takt till musiken på Händige Manny. =) Sen när vi dansat klart och jag satte mig, så kom han efter en stund och tog mina händer och ville dansa igen.. Älskade lilla unge.

Iaf, samtalet... Han går på pottan stadigt där, både lilla A och stora A (sorry pethra. haha) och visar alltså när han vill sitta på pottan. Sitter tydligen och läser bok samtidigt.. haha.. such a guy.. ;)
Vi sa våra planer på att få honom blöjfri under sommaren och det tyckte hon absolut att han är redo för. Kul att höra av andra också, så man inte själv bara går o tror att han är mogen för det liksom. Han visar här hemma också när han vill sitta på pottan, men inte lika ofta som han då gör på dagis. Inte så konstigt heller, där ser han ju de andra barnen gå och de har dessutom rutiner med när det byts blöja osv (om det inte hänt nåt mellan gångerna förstås).

Vad mer.. Jo, hon sa att de ser att han är trygg i sig själv för han går ofta iväg och utforskar själv när de är ute och så. Att han inte är rädd för att lämna personalen osv. Det känns bra. Det var det som kändes bäst med hela samtalet, för vi tycker också att han är väldigt trygg i sig själv.

Inga problem med de andra barnen o så... han "sköter sig" och är väldigt bra med alla deras rutiner med samlingar osv. Sammanfattningsvis sa hon att han är en nöjd liten kille. =D

Idag när jag kom så låg han o sov på soffan. De hade försökt väcka honom flera ggr, men han blev bara ledsen o somnade om... Ibland krävs det en mamma för att väcka helt enkelt. ;) (eller pappa) Så han sov alltså mycket längre än vad han "ska", men han somnade ändå den tid han ska ikväll.

På tisdag är det dags för dagisfoto. Tråkigt nog så är det bara gruppbild den här gången. Men men, han ska ju gå där några år så vi hinner ju få foton på bara honom sen. =)

I juni ska han till fotografen. Hans morbror och tillika gudfar/fadder Tom ska ge det i 2-års present. Ska bli nice! Han hade ett par roliga idéer på hur han ska fotas också, som även fotografen tyckte skulle bli kul! =)

Nu är jag så trött så trött... funderar på att ta in lilla plutt till vår säng.. Bra att han sover i sin egen säng, men numera sover jag fan inge bra av att inte ha honom bredvid mig. Ego. ;) Vaknar hela tiden och undrar var han är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0