Bibblan

Ville och jag är ganska nyss hemkomna från stan. Vi tog bussen vid tio och gick till stadsbiblioteket för att träffa några klasskompisar (blev bara Emmy och Maria till slut) för att gå igenom matematiken inför morgondagens tenta. Det var en hel del som klarnade, så det var välbehövligt! Vi barrikaderade oss inne på barnavdelningen så Ville kunde springa omkring och "läsa böcker" eller allmänt vara. Jag har tänkt ända sedan mammagruppen var där när småttingarna var småsmåsmå, att vi ska dit o hänga lite, men det har aldrig blivit av. Det ska vi ändra på efter idag!

Nu sover han som ett litet barn här i soffan. Helt slut efter förmiddagens äventyr. Imorrn blir det ytterligare äventyr, då ska vi med hans mormor till julmarknaden i Taxinge slott. Efter tentan dådå. Sen på kvällen är det planerat att bowla och dricka lite, sen om det blir bowling eller inte, det återstår att se. Allt låter så himla bra när man planerar... sen är det det där med att ta sig dit och hem och det är kallt och det kostar and so on. ;) Dricka en skvätt blir det iaf. Fast bowla skulle va kul... längesen..

Ringde och fick svar på det där provet som togs på Ville i söndags. Negativt. Skönt. Inga streptockocker. Frisk. Tack.
Fast nu hade vi ju redan bestämt det här med julmarknaden imorrn så han ska ändå inte till förskolan förrän på tisdag. Både bra och dåligt med det. Bra för att det förstås är skönt att vara hemma, men dåligt för att det blir så många dagar han missat.. de har ju roligt på förskolan liksom. Helt annan stimulans än hemma. Men men, på tisdag kör vi på som vanligt.

Idag när Kristian kommit hem så ska jag iväg en sväng.. Fixa en grej till dopet på söndag och sen försöka hitta nå kläder. NÅN slags tröja/tunika/skjorta av NÅT slag ska jag hitta. Har ju kvar en hel del presentkort från när jag fyllde år.

Har jag skrivit att vi ska vara gudföräldrar till lilla Max? Om inte, så skriver jag det nu. =) På söndag är det då dop för den lilla krabaten. Mitt enda problem är vem som ska ta kort med min kamera? Vem är frivillig? (som ska på dopet förstås.. hehe) ;)
Om man ens får ta under ceremonin.. alla präster gillar ju inte det där. Fast jag förstår verkligen inte varför? För en del präster går det hur bra som helst...

Nu vaknar han nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0