Middag vs Glass

Har varit en helt fantastisk höstdag idag. Det är förbannat vackert ute på hösten, när det inte regnar vill säga.
Vi var ute på förmiddagen och lekte, jag & Ville och Lilian & Elvira. Små skruttungar va roliga de är.. =) Villes cykel var mäkta poppis idag kan man säga. ;)

Vi har även hunnit med lite städning och rensande idag. Rensade bort typ 80% av allt i skafferiet. Damn va mycket skit som bara låg där. Bort bort bort, så nu känns det bättre i själen. Nästa, frysen. Seriöst, hur mycket olika glassbunkar kan man ha? Typ alla är det taget bara litegrann ur, sen ligger de där och blir frysskadade.

Ikväll somnade Ville i Kristians knä efter en slurk välling. Han äter inte välling alls ofta, men när han ätit dåligt med mat på dagen så brukar vi vilja att han ska äta en slurk iaf. Han ville nämligen äta glass istället för middag idag, vilket han givetvis inte fick, varpå han blir fruktansvärt arg och ledsen... Nåja, det blev bra när Kristian började leka häst med honom. =) Egentligen mitt eget fel, för jag var dum nog att säga att han kunde få glass efter maten om han åt, för han ville inte äta från början heller, men ja.. när han då hörde att han kunde få glass så var det "behöver inte äta mat! behöver inte äta mat!. Haha. Nej, det måste du inte, sa vi.. men då får du ingen glass heller. Och där bröt han ihop. ;)

Jag funsar på att beställa lite roliga pepparkaksformar till december. Har för mig att det var formina.se
Finns motorcykel, sköldpadda, traktor, lejon osv osv. =) Får nog bli ett fint pepparkakshus i år också!

 
Försökte få till höstbilder. Med Viran gick det bra, men med Ville var det här den bästa jag fick (jättefin, men fel vinkel).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0