Nykomlingar

Jag är allt lite nervös över att allt jag sitter och skriver på tentan, är fel. Att jag på nåt sätt uppfattat frågeställningarna fel. Men, det är därför ventileringen på onsdag är bra! Då får man en chans att göra det bättre efter det, innan inlämning. =) Nog om det.

Igår fick jag ett armband av pärlor från Ville som han gjort med hans mormor. Det är så roligt nu när sånt här börjar hända också. Älskade skrutt. Jag blir så förvånad hela tiden över allt han kan och allt han säger. Det finns inga ord för att beskriva hur det känns att få följa hans utveckling...

Imorse ville han dock inte gå till förskolan "Jag vill inte gå till förskolan" säger han. Plutt. Efter en del prat så gav han med sig och hoppade i vagnen. ;) Det regnar (om det är någon som missat det), så han satt där under regnskyddet. Man såg bara 2 ögon genom skyddet. =) Och när vi kom fram så fick han vara ute om han ville (en del var inne och en del var ute), så ute blev det förstås. Jag måste måste måste införskaffa mig det där regnstället som jag pratat så länge om. Till mig alltså. För det _är_ kul att vara ute när det regnar. Om man har en anledning. Och det har jag. Ville. =)

På lördag ska det intagas vätska i form av alkohol. Sedärja. Jag ska testa nåt nytt! Inte vara tråkpåsen som alltid dricker vin eller cider. Nejförfan. Nu blir det.. eeh.. torr cider. Och kanske drinkar. Det är ju så mycket mer nice att dricka drinkar när man ska vara hemma hos sig själv. När man måste blanda o hålla på alltså.
Ville ska sova hos mamma och pappa då och Kristian ska ut med grabbgänget. Hit kommer delar av min gamla gymnasieklass och nån/några ur klassen bredvid. Ska bli skoj!

Snart är det dags för UULLAAREEED. Gekås då, inte tv-serien. Jag har lagt undan lite pengar till min shopping där så det blir nog finemang.

Om några timmar ska jag och Lilian.K gå en långpromenad. Gick långpromenad med Cicci i måndags. Hur duktig är jag inte? Hur duktiga är VI inte? Det regnar dock. Men jag får väl bli blöt då.

Vad vore ett inlägg utan bilder, frågar jag mig själv. Tror inte jag har visat nytillskotten i min vänkrets. Max visade jag förut när han kom, men Alice, Felicia och Henning (i mamma Annas famn) kommer här... Nu är visserligen Alice strax 1 år, så jag kanske har visat henne och glömt bort det. =)

  
Alice är Erika och Jimmys dotter. Felicia är Lilian och Pekkas dotter. Henning är Anna och Niclas son.



Jag vet inte om jag redan skrivit det här förut, men ja.. gröthuve. Innan jag tog den här bilden så hade jag sagt åt honom att vi skulle ta en bild med hans kompisar gosedjuren och så frågade jag vem hans bästa kompis är (menade förstås av gosedjuren), varvid han svarar "mormor!". Iaf, vi tog bilden och sen sa jag att ska vi ta en bild med din bästa kompis också? (menar fortf. gosedjuren) - Jaaa! Mormor? ropar han.

 
Så bilden togs. ;)




Nu är jag trött och måste vila. Ja, jag är som en gammal tant.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mormors lilla älskling och bästa kompis förstås

2010-10-08 @ 07:04:03
URL: http://margoth.blogg.se/
Postat av: Denise

Torr cider är den bästa alkoholhaltiga drycken enligt mig =)



Fan va kul med Ullared. Vill också ner dit och se allt och shoppa onödigt mycket =) Hoppas du gör många fina fynd!

2010-10-14 @ 09:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0