Burriga färger

Den här månaden dras det ofantligt mycket pengar från våra konton. Sweet. Eller inte. Inte nog med att elräkningen är skyhög (som för alla andra), men nu kom även räkningen från när Kristian var på tjänsteresa. Me so happy. Han har ju givetvis fått de pengarna redan, men det var innan jul så de kom ju väl till hands då. Nåja.

Idag är det mamma-ville-gos. Kristian ska iväg på Mc-mässan i Sthlm och sen ska de ut här i stan när de kommer hem. Jag frågade Ville vad han ville ha för gott från affären till fredagsmyset. "Jag vet inte". Det är samma svar jag alltid får av Kristian, så det slutar med att jag själv får hitta på mat och gottis. ;) Förslag, någon? På nån god mat som inte är skitjobbig att göra.

Har beställt vårskor till Ville. Det var rea hos Vincent så då passar man ju på. Hoppas de passar, men jag har ju mätt foten så det borde bli bra. Anyway, jag beställde röda och Lilian.K bruna, men det slutade med att vi fick byta färg med varandra för det fanns inte i de storlekar vi skulle ha till kottarna. Jag älskar rött på Ville och jag äääälskar Vincents röda skor. Men buhu, man kan ju inte strunta i 50% rea bara pga färgen, så jag fick vara realistisk och byta till brun. Fina de också... men inte vad jag ville ha.

Då tänkte jag att "aha! då kan jag åtminstone köpa en röd vindlfleecejacka, så får jag mitt röda ändå!" Men jaha, den mörkblå vindfleecejackan från förra året passar ju fortfarande. Och det blir ju förstås samma där, kan ju inte köpa nytt bara för färgen. Så det fick liksom bli det där tråkiga, som jag egentligen inte vill ha, särskilt till våren då färger ska spira! Brunt och mörkblått. Buhu.

Nu ska jag försöka ta tag i Fredrik Lindströms "Världens dåligaste språk", som ska vara läst till på tisdag. Den är intressant, men det är jobbigt att läsa när man måste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0