Finnunge

Lyckan (nåja) är stor här hemma nu. Blev godkänd på en inlämningsuppgift som jag absolut trodde att jag skulle få komplettera/göra om. Fy fan va skönt!

Idag var jag och Ville hemma hos Lilian & Co. Gosades med lilla Felicia. That we like. =) Hon är så sockersöt och glad hela tiden. Rebecca va så gullig idag när vi var på förskolan. Lilian och jag hämtade dem samtidigt och så tog jag Felicia för Lilian skulle klä på Rebecca. Det ville sig inte Rebecca riktigt och deklarerade då att det är ju deras Felicia, man får inte ta henne! ;) Hon blev dock lugnad av att höra att jag inte ska ta bort henne, bara hålla i henne. ;) Sötnöt.

Imorrn ska Viran följa med oss hem från förskolan och sova här. Det gick superbra sist, så jag håller alla tummar för att det ska gå likadant imorrn. Inte sett skruttan på ett tag nu så det ska bli mysigt. =) Vet dessutom att Ville har saknat henne som en tok, så det blir toppen det här.

Fick veta idag att Ville kanske inte är helt säker för att få fortsätta i finskagruppen på förskolan. =/ Inte för att jag riktigt förstår hur det kan baseras på nångång bara.. men men. Han förstår ju allt här hemma som Kristian säger till honom, det är bara det att han inte svarar på finska liksom. Aja, Kristian ska prata ÄNNU mer finska med honom så hoppas jag att det löser sig och han får vara kvar i gruppen. Hur som helst så kommer han ju ändå lära sig mer finska och det är det viktigaste. Skulle bara vara skönt om det kunde underhållas på förskolan också liksom. De har dessutom inte sagt nåt till OSS om saken. Bara fått höra det på omvägar...

Ville skulle inte alls sova ikväll tyckte han. Han sov alldeles för länge på förskolan idag så då blir det alltid tokigt på kvällen. Tog typ 2 timmar att få honom att somna.. efter en hel del tårar och ilska, från hans sida. Kristian är i Göteborg med jobbet så skrutt sover hos mig inatt. Mys. Han är så stor nu min lilla kille.. förstår inte hur han kan vara så stor och prata så mycket. Älskade unge. Han sa fler ggr idag att "han är fin" om Felicia och log sådär jättesnällt och klappade lite på henne. Mammas hjärta. =)

Kommentarer
Postat av: Lilian

varför skulle han inte få fortsätta med finskan för? :(

2011-01-19 @ 22:57:06
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Jag

Lilian: Hon var inte säker på att hon tyckte att han förstod så mycket som hon tycker att han bör göra. Känns ju dock lite knäppt om hon jämför detta med Rebecca, som det bara har pratats finska med från dag ett, från Pekkas sida alltså. Han har dessutom haft mer tid hemma med Rebecca, än Kristian haft med Ville. Det är ju alltid svårt när det är pappan som är finsk och ska prata, eftersom det oftast är så att mamman är hemma mer med barnet och i vårt fall så kunde ju inte Kristian vara hemma så länge med Ville själv liksom...



Jag blir irri om han inte får fortsätta, för vi vet ju att han förstår. Kristian vet.

2011-01-20 @ 08:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0