No more napp

Idag har Ville slutat med napp. Jag gömde alla nappar ett bra tag innan vi skulle gå upp och så sa jag till honom att jag inte hittar några nappar och att nu får han sova utan napp. Han accepterade det. I sängen sa han "Jag vill ha napp" en gång, men när jag sa att napparna är ju borta, så sa han inget mer och somnade på 2 röda. Det gick alltså _bättre_ för honom att somna utan nappen. Jag kan tänka mig att nappen kan hålla honom vaken ytterligare eftersom han måste aktivera sig för att snutta på den, så tydligen somnar han snabbare utan den. Idag, bör tilläggas. Behöver ju inte gå lika bra imorrn, men nu kör vi på det här. Det finns inga nappar. ;) Jag sa också att vi får köpa nya nappar när vi handlar, så sa han "ska vi handla nu?". Haha. Skrutt. Men frågar han igen om det så var de helt enkelt slut i affären också. ;)

Nu gäller det bara att komma ihåg att ta bort napparna på förskolan på tisdag och inte glömma att säga till lärarna att han inte ska ha napp längre. Han har ju bara haft den när han sover, så jag tror inte att det blir några större problem. Känns bra. =) Och dessutom ta bort napparna hos min mamma och pappa också, så mamma om du läser det här, ta bort napparna hos er! Göm dem far far away, så det inte finns någon risk att han kan hitta dem. =) Eller kasta dem förresten, för de går ju ändå inte att spara till nästa barn.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja jag kan ju gömma dom men han har ju knappt använt napp, en stund innan han somnar sen åker den ut, han är så duktig mormors lilla pussgurka så det där fixar han

2011-01-29 @ 08:24:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Jag

Mamma: Släng dem istället. Har vi en gång tagit bort nappen så kommer han ändå inte få tillbaka den.

2011-01-29 @ 08:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0